kimdewereldrond.reismee.nl

Warm India

De reis is eindelijk begonnen! Eerste bestemming; De Buurtjes in Bangalore/Bengalore/Bengaluru, India. 12.58 breedte graden boven de evenaar, het is hier dus lekker warm.

Na tien uur om de armleuning te hebben gevochten met mijn lieve mama landen we om half 5 's ochtends eindelijk in India! Na stempeltje bij immigration, controle van het stempeltje en nog wat poortjes, controles en bagagescans konden we dan eindelijk het gebouw uit.

Lourens stond ons in alle vroegte al op te wachtten en samen met de chauffeur stortte wij ons in het "rustige" verkeer. Met 5 op een rij op een tweebaans weg, links of rechts inhalen maakt niet uit. Afstand houden? 30cm is ruim voldoende en ondertussen maar toeteren. Het was spannender dan de gemiddelde achtbaan.

'S avonds zijn we heerlijk uit eten geweest, lekker pittig????. De volgende dag een heerlijke paasbrunch met een enorm buffet we worden verwend! Hoogtepuntje van de brunch was toch wel het mannetje met vliegenmepper waarmee je een mens kan uitschakelen..

Gisteren zijn we met Clasien mee geweest naar de fysio en daarna boodschappen doen. Erg interessant om te zien hoe dat hier allemaal gaat!

Vandaag kwam het gewone dagelijkse leven ook hier weer op gang allemaal bedrijvigheid om het huis. Vrouwtjes die blaadjes van het gras vegen, mannetjes die het vuil op komen halen met weer mannetjes om het allemaal in de gaten te houden het is een ingewikkeld systeem! En ondertussen bekijken wij vanuit een luie stoel rustig hoe dat hier allemaal gaat en wandelen rustig naar het zwembad om af te koelen. Het contrast is groot tussen binnen en buiten de poort om niet te zeggen dat het twee verschillende werelden zijn. Het is een raar land.

Ik geniet enorm van alle indrukken en de gezelligheid en rust heerlijk uit.

Sanne

Hahaha het zal weer eens niet: Kimmie in een luie stoel! :P geniet ervan! Jullie hebben het verdiend. :) Als je maar een paar luie stoelen bewaart voor Vietnam, dan vind ik het goed!

Clasien, een van de buurtjes

Kim heel goed weergegeven, ik zie het zo elke dag voor me. Kijk uit naar het vervolg

Anneke, je reisgenoot op dit moment

Wat een avontuur is het, he!? Ik geniet ook zo! Xxx

Malou

Ha zo herkenbaar van India! En wat heerlijk om de grote reis zo te beginnen. :)

Joke

Lieve dames,

Fijn om wat van jullie te lezen. Geniet van jullie tijd bij de buurtjes en straks in Sri Lanka. Groetjes van de buurtjes voor de buurtjes

Niki

Klinkt als een goed begin van je reis Kimmetje!:) geniet ervan samen!

Zussenkind in kikkerland

Dikke lobbies mis je nu al??

Anna

Jeetje, dat is een heleboel mannetjes rondom jullie luie ligstoelen!:) Ja pfffff wat een drukte in zo'n stad he. Ruikt t ook zo lekker overal? Veel plezier, meid! Klinkt als een goed begin:)

Yvonne

Wat een prachtige start. En dan te bedenken dat dit nog maar het begin is. Kijk nu al uit naar het vervolg. Liefs vanuit het koude Nederland. Jaja het vriest hier s'nachts:(