kimdewereldrond.reismee.nl

India

Nog maar Een week geleden was ik onderweg naar het vliegveld. Nu heb ik zo veel indrukken gehad dat ik niet weet waar ik moet beginnen. De cultuurschok is een feit.

Woensdag hadden we het plan om even het winkelcentrum te gaan bekijken. Na tas inspectie en veiligheidspoortjes stonden we in het winkelcentrum klaar om te shoppen. Alleen waren de winkels nog niet open, het gaat hier allemaal net wat anders..

Voor de lunch nam Clasien ons mee naar een prachtig hotel meer in het centrum van de stad. Een mooie gelegenheid om wat te leren van de rijstijl hier en nog wat meer te zien van de stad. Houten/golfplaat hutjes worden afgewisseld met hoge appartementcomplexen in aanbouw en chique hotels. Op straat loopt iedereen met bedekte armen en benen maar op de reclame posters staan mannen en vrouwen in zwembroek en bikini, de wegen zijn druk lawaaierig en vol maar achter een gebouw of het einde van een oprijlaan is er niets meer te merken van die chaos. Mensen die winkels uit worden gegooid en koeien die boodschappen doen. De verschillen zijn hier groot.

Dan onze lunch locatie, groots, gigantisch, prachtig. Het gebouw geïnspireerd op het paleis van Mysore. En paleis dat is het. De overtreffende trap. Het eten was geweldig. Ja ja we hebben het zwaar..

Woensdag avond lekker Nederlands even op de fiets naar de winkel, het is zo normaal tot je om je heen kijkt en allemaal andere vogeltjes hoort geweldig!

De stroom valt gemiddeld een keer per dag uit niemand word er echt anders van.

Het bezoek aan Lourens en Clasien zit er al weer bijna op, zaterdag vertrekken we naar Sri Lanka. Maar voor nu genieten we nog van India en de gezelligheid bij De Buurtjes!

Sanne

Jeeeej, een nieuw verhaaltje! Zo leuk om te lezen!
Heeeeel veel plezier in Sri Lanka. Ben benieuwd naar jullie verhalen.:)

Yvonne

Ohhh Kim, lees nu al dat de tijd vliegt. Gelukkig heb je nig heel veel voor de boeg. Deel 2 gaat beginnen. Attention Sri Lanka here they come!!

Joke

Hoi Kim,
Op naar het volgende land waar je ook weer veel indrukken zal opdoen. Straks een jaartje vrij nemen om alle indrukken te verwerken???????? Goede reis!