kimdewereldrond.reismee.nl

Next stop: Sri Lanka!

Aayu-bowan! Gisteravond zijn we met iets vertraging aangekomen op SriLanka. Het was bij de incheckbalie nog even spannend want hoewel t op papier allemaal klopte was t in de computer niet in orde met mijn ticket. Dat was even schrikken. Maar met vriendelijke hulp is het allemaal goed gekomen. Ook om t land weer te mogen verlaten moet je de nodige stempels verdienen, poortje hier poortje daar.

We werden afgehaald door de alleraardigste beheerder en waren net voor middernacht binnen. Na 2 min op de eenvoudige maar schone kamer smeekten we Jude om de bediening van de airco. Wat is het hier warm! Het koelt nauwelijks af in de nacht.

Vanochtend samen met de andere gast, een Chinees, een echt Singaleens ontbijt: soort hele luchtige pannenkoek, 1 met banaan, 1 met ei en nog iets warms met honing en verder fruit. En black tea. Erg lekker.

We weten nu dat niet alleen Indiers graag en veel praten maar ook Chinezen:)

Mama is met een slavendrijver op stap. Om 10.00 vertrokken we te voet naar de haven. Volop zon en al 30+. Het was niet zo ver. Ook leuk, want je ziet veel zo lopend. We belandden op de zondagmarkt, een hele happening.

Maar we hadden een missie: op zoek naar ATM, want we moesten nog contant geld, roepies, hebben.

Gelukkig gevonden. Ook water gescoord, het water sproeide uit ons, uit alle porien. Genieten.

Maar.... Veel gezien. Heerlijk uitgerust bij de haven op een terras. Daarna weer op pad. Via de vismarkt, weer een stuk zondagsmarkt, stuk langs de zee.

Even de voetjes koelen in t water dachten we. Wat een teleurstelling! Zo ontzettend warm dat water, niets verkoelend....maar wel mooi!

Na nog een stuk lopen toch maar even tuktuk naar de kamer genomen. Even bijkomen in de airco.

Na een tijd toch weer op pad nu in noordelijke richting. Ik had bekeken dat t niet zo ver was..... Gutsend uiteindelijk 200m voor bestemming op een terras aan t strand neer gestreken. Na een cola de laatste meters.....

Heerlijk uitzicht op zee, onder de palmbomen. Een enorme fles bier weggetikt.

Daarna gegeten en nog een bier gedeeld met Mama. En nu die slavendrijver: we hebben uiteindelijk 11 km in de snikhitte gelopen! Arme mama...

En het blijkt dat ik kan onderhandelen over de prijs voor een ritje in de tuktuk!!! En ik vind het nog leuk ook!

Ik ben kapot. Maar we hebben genoten!! Morgen de hele dag bus/ trein richting Galle.

Het is leuk hier!!

Joke

Oh arme Anneke, met een slavendrijver op stap, moest verboden worden???? Sri Lanka is een mooi land met vriendelijke mensen. Het is jammer dat wij er maar kort zijn geweest. Geniet van alle mooie plaatsen en dingen, vergeet niet de paalvissers in Galle op de foto te nemen. Helaas zijn wij er niet aan toe gekomen om dat te doen. Qua temperatuur willen we wel met jullie ruilen, het is hier koooooooouuuuuuuud. Veel plezier en genieten.

Kim

*Dit verhaal is tot stand gekomen in samenwerking met Anneke*

Sanne

Klinkt geweldig (heet!) daar! Liefs! Xxx

Karin

Veel plezier meiden!! Geniet er maar lekker van!!

Petra Bouhuijzen

Oh ik dacht dat je moeder de slavendrijver was..... Leuk om jullie ervaringen te lezen. En geniet samen in Sri Lanka!

Yvonne

Wat een mooie en vooral warme belevenis:) Anneke DE kanjer. Zo moeder zo dochter. Xxx