kimdewereldrond.reismee.nl

Koud!??

Voor je plezier 3 uur in een trein gaan zitten over een stukje van 67km? Hier op Sri Lanka wel! 30 april om half tien 's ochtends (Jeej uitslapen!) vertrok dè trein waar iedereen een plekje in wil. Gedurende 3 uur werden we heen en weer geschud in de trein die door prachtig landschap steeds hoger klom. Palmen werden afgewisseld met thee velden en eucalyptus bossen. Zo ontzettend mooi! Helaas zijn de foto's niet zo gelukt maar deze treinreis is een echte aanrader! We stapten uit bij Nanu Oya en vervolgens op naar Nuwara Eliya ook wel Klein Engeland genoemd. Eliya ligt op zo'n 1900m hoogte en het is hier dus íets minder warm, waar is mijn lange broek en waar is mijn dikke fleecetrui minder warm..

Het is wel een beetje vreemd hier. Als je een zijstraat in loopt staan er huizen in Engelse koloniale stijl, het klimaat is vergelijkbaar met Nederland maar dan meer zon en de bomen en planten zijn ook zoals thuis. Het is net een dorpje totdat je weer op de hoofdstraat komt en je plotsklaps in een drukke Aziatische stad staat, ik heb er wat moeite mee om zo snel te schakelen.

Vanochtend ging de wekker weer om 4:15 uur. Er moest weer gewandeld worden, wandelen naar Worlds End. Na een half uur op de chauffeur wachten in het donker en de kou gingen we dan. Je kan je voorstellen dat de man niet zijn gezelligste ochtend had, te vroeg opstaan+nog niet goed gegeten+wachten= slecht humeur. Gelukkig ging de reis naar Horton Plains NP vlot en was het uitzicht adembenemend mooi. Uiteindelijk konden we om kwart voor 7 dan beginnen! Even die bussen inhalen en dan wat een rust. Hier en daar hoor je een aap en verder de wind en vogeltjes. Het wandelingetje ging in 9,5 km langs little Worlds End door naar Worlds End en dan via Bakers Falls terug naar het startpunt. Het was genieten. Cloud forest, bergen en open vlakten beetje klauteren, beetje klimmen, WAUW!

Voldaan weer terug naar het hotel. En vanmiddag trakteren we onszelf heel decadent op een High tea in The Grand. Volgens mama erg duur, wel 1250 rupees....omgerekend het gigantische bedrag van wel €7,50....

Petra Bouhuijzen

Wat een leuke verhalen over de dingen die jullie allemaal zien en meemaken. En hoop dat de high tea zijn geld waard is geweest!