kimdewereldrond.reismee.nl

Highspeed

Weer een stukje schrijven in de trein. Ik zie zoveel dat ik er 's avonds te moe voor ben. En de trein is dan een fijn momentje voor wat reflectie.

Shanghai was geweldig! Heel anders weer dan Beijing. Geen ouwe keien hier maar veel nieuwe wolkenkrabbers. Ook de op een na hoogste toren staat hier en uiteraard gingen we daar even omhoog, wat een geweldig uitzicht!

Eind van de dag over The Bund slenteren en mensen kijken, heerlijk. Helaas was het niet alle dagen strak blauw... de tweede dag Shanghai was erg druilerig en het deed meer denken aan Nederland. Maar je bent niet in het vliegtuig gestapt om lekker op de hotelkamer te gaan zitten dus op sandalen in de plassen stampend de stad doorkruisen. Met de hoeveelheid water die uit de lucht kwam hebben we "water town, Venice of China" maar even overgeslagen.

Het weer was ideaal voor musea. Dus al zwemmend, (oké zó erg was het nu ook weer niet) naar het propoganda poster museum. Het museum zit ergens weggestopt in een kelder van een flatgebouw wat nog extra het gevoel geeft dat de overheid niet zo blij is met het museum. Het was erg interessant, zeker een aanrader!

Inmiddels is de groepsreis begonnen en zijn we voorlopig ver van de echt grote steden verwijderd maar als leuk afscheid van Shanghai gingen we heel gezellig uit eten met Wenwen, wat was het heerlijk om iemand erbij te hebben die weet hoe het moet en de taal spreekt! En het eten was geweldig!

De groep bestaat uit 14 en onze gids heet Andson. Of zoals hij over zichzelf praat, the Andson. We zijn uit de grote steden dus het is erg fijn dat alles geregeld word want met Engels kom je hier echt geen steek verder. De omgeving is prachtig. Vandaag hebben we de hele dag gewandeld (ik begin nachtmerries te krijgen over traplopen) in nationaal park Wuyishan. Er komen hier weinig westerse toeristen dus wij zelf waren bijna de grootste attractie wat tot hilarische taferelen leidde. Nu net terug van een voorstelling in een openluchttheater. Ik geloof dat een deel ook voor kwam in de openingsceremonie van de olympische spelen. Erg indrukwekkend hoe het in elkaar zat maar het was uiteraard volledig in het chinees dus toch een tikje lastig te volgen. De korte samenvatting? Het ging over thee...

Morgen ochtend heel vroeg op om te raften op een bamboevlot en dan smiddags weer door naar Xiamen met de high speed train, het tempo zit er lekker in...

Maarten, Maarten, Wouter, Sophie, Joost, Niki, Iris, Patrick, Sander, Emiel, Rebecca, Floris, Martin en Sanne!!!

Groetjes uit het zonnige Brabant! We missen jullie op het vriendenweekend!

Annette

Geweldig. Heb je nog door wat je te eten krijgt? Of heb je al rare dingen voorgeschoteld gekregen slang...........
Groet en kusjes uit het warme Nederland

Yvonne

Ha Kim, je bent nog maar tig weken weg en dan al zoveel gezien en gedaan. Dat beloofd nog heel wat voor de komende maanden. Raften...geweldig! Hoor graag je ervaring hiermee.
Kus

Joke

Hoi Kim, geniet van alle dingen.

Anna

Zwemmend al wennend met Wenwen en the Andson lekker Chinese thee drinken, luisteren en zien. Klinkt erg goed kim. Veel plezier!