kimdewereldrond.reismee.nl

Dag Vietnam! Hallo Cambodja!

Het is gewoon alweer een week geleden dat ik samen met Sanne in Ho Chi Minh arriveerde! Terug in de grote stad. Ho Chi Minh is vergeleken met Hanoi wat minder op elkaar gepropt maar waarschijnlijk hielp het ook wel dat we inmiddels wel gewend waren aan het oversteken van drukke straten zonder angst. Na een avond vol eten, cocktails en gezelligheid was het de volgende dag tijd voor cultuur. Omdat we in de rest van Vietnam zo'n beetje alles wat met de oorlog te maken had hebben overgeslagen stond het war museum bovenaan op ons prioriteitenlijstje. Niet voor teerhartige maar zeker goed dat we zijn geweest. Vervolgens alle andere highlights er achteraan om alle nare plaatjes uit ons hoofd te krijgen. Kerk, postkantoor, gemeentehuis en schuilen voor een hoosbui bij hotel Rex.

Als cadeautje van Sanne verbleven we in een heerlijk luxe hotel met zachte bedden, complementary snacks en rooftop hot tub. De overgang naar het stapelbedje op een slaapzaal met 12 was dus best wel groot... Na twee nachtjes Ho Chi Minh vertrok Sanne terug naar Nederland en ging mijn solo avontuur beginnen! inchecken in het hostel, zien dat je bed verschrikkelijk is, in mijn eentje naar de bar, vrienden maken met mijn roomies, reis tips uitwisselen, rondhangen in de stad en nog wat musea. Na in totaal vier nachtjes In Ho Chi Minh vond ik het wel genoeg geweest en was het tijd voor de bus naar Phnom Penh! Afscheid nemen van het heerlijke eten in Vietnam, het landschap en de vriendelijke mensen net nu mijn Vietnamees wat beter werd (van niets naar 3 woorden) maar aan alles komt een eind dus ook aan mijn Vietnam avontuur.

Na wat horror verhalen over de grensovergang vond ik het toch wel spannend maar zoals zoveel, viel dit ook weer mee. Samen met een meisje uit Duitsland de enige niet Vietnamezen in de bus en juist in deze bus werd geen woord Engels, Duits of Frans gesproken, avontuur noemen ze dat! Met goed vertrouwen je paspoort afgeven en maar achter iedereen aan wandelen in de hoop dat het goed komt. Het stempelverzamelen is nu echt begonnen!


Reacties

Reacties

Diana

Wat een avonturen weer, van hot tub on the rooftop naar rotbed in een hostel. Busreizen over de grens en je duidelijk moeten maken met handen en voeten. Ik ben blij dat er nog een ander europees meisje meereist. Heel veel succes en plezier. Pas goed op jezelf. xxxx

Joke

Hoi Kim, wat fijn dat je af en toe kan genieten van een echt bed. Maar met een heel stel op een kamer is natuurlijk ook wel gezellig. Geniet lekker in Cambodja en laat ons meegenieten van je avonturen. Veel plezier en doe voorzichtig.

Noortje en Simon

Leuk Kim!
Nog leuker dat we je ontmoet hebben gebiet in Cambodja!

Sanne

Veel plezier in Cambodja, lieve Kimmie!

Annette

Wat een geweldig avontuur en wat een afwisseling. Geniet van Cambodja. In gedachten reis ik met je mee
XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!