kimdewereldrond.reismee.nl

Sawasdi!

Thailand! We gaan weer vrolijk in hoog tempo verder! Het was weer een hele belevenis om Thailand in te komen. In Poipet werden we de bus uitgegooid met de mededeling we zien je aan de andere kant. Kregen nog een stickertje opgeplakt en hup, even doorlopen lastige toerist! Gelukkig gold ook hier "volg de westerling" dus was het stempeltje voor Cambodja uit vrij snel gezet. Maar dan! Geen bordjes naar douane Thailand, een en al chaos op straat dus waar is die gene die voor mij stond in de rij nou gebleven?! Uiteindelijk hebben we het gevonden. En na bijna twee uur in de rij was ons paspoort ook een thailand stempel rijker! In Bangkok kwamen we terecht in een soort Nederlandse enclave (de Dordogne is er niks bij). Overal hoorde je Nederlands. Dat was even wennen na Cambodja waar ik wel steeds te horen kreeg dat er zoveel Nederlanders waren maar ze zelf nauwelijks tegen kwam. Ook in Thailand had ik weer even tijd nodig om te wennen. Het is hier alweer zoveel verder ontwikkeld dat het in veel opzichten bijna westers is in vergelijking met de landen hiervoor. De huizen, de wegen, de mogelijkheden. Ik kreeg een beetje last van keuzestress. De eerste paar dagen hebben we een beetje verdwaasd rondgelopen in de grote stad. Ik was door alle verhalen over de drukte en de stank wel een beetje bang geworden maar Bangkok is gewoon een grote Aziatische stad. We hebben nog wat meer tempels gekeken, zijn naar het paleis geweest en natuurlijk Khao San road (Hello lady tuktuk/spider/scorpion/ping pong show) het was een belevenis. Volledig overprikkeld stapten we in het vliegtuig naar Chiang Mai, naar de rust... ik had mij even niet goed ingelezen. Chiang Mai is de tweede stad van Thailand, oeps, best groot dus. Gelukkig wel stukken relaxter en overzichtelijker. En toch even wat minder Nederlanders. Chiang Mai heeft een heel leuk oud centrum met (verassing) veel tempels die we natuurlijk hebben bekeken en heel veel marktjes. Even bijkomen en genieten van de cultuur, natuur en het eten. Zelfs een heel gezellig Utrechts reünietje want Wouter en Sophie waren ook in Chiang Mai, zo groot is de wereld dus helemaal niet. Omdat we toch in de buurt waren hebben we de golden triangle bezocht en een paar stappen in Laos gezet. Erg grappig om zo drie landen te gelijk te kunnen zien maar verder toch wel een beetje een toeristenval. Ook nog verschillende bergstammen bezocht waaronder die van de langnekken, de vrouwen dragen 6kg aan ringen om hun nek. Reina en ik werden er een beetje ongemakkelijk van want het voelde een beetje als door een dierentuin lopen maar dan met mensen. In Chiang Rai hebben we de witte tempel bezocht, een vrij modern gebouw met lugubere kunstwerken zoals doodshoofden en gemartelde mensen, niet onze favoriet. Hoogtepunt daar was toch wel "de mooiste wc van Thailand" mensen die we spraken in het hotel in Chiang Mai waren helemaal lyrisch. Ik moet zeggen het was indrukwekkend. Het gebouw is helemaal goud(kleurig) en het is veruit de meest luxe en schoonste openbare wc die ik in lange tijd heb gezien. In Chiang Mai hebben we ook nog een kookcursus gevolgd waar we onze favoriete gerechten hebben leren maken, ik dingen in de fik mocht steken en aan het eind een heus diploma kregen en een boekje met de recepten, heel erg leuk!

Inmiddels zit onze tijd in het noorden er weer op en zijn we onderweg naar het Surat Thani in het zuiden vanwaar we met de boot naar Koh Samui varen, even vakantie vieren en uit kokosnoten drinken. Ja ik ga het toch weer proberen op een eiland....

Wordt vervolgd!


Reacties

Reacties

Anneke

Wat is het toch heerlijk om op deze manier je belevenissen te volgen. Wat een geweldige reis maak je toch! Veel plezier op het eiland, je gaat er nu vast en zeker van genieten. Dikke knuffel!

Hetty

Hé wereldreiziger, wat leuk weer alle avonturen te lezen! In een ver verleden (1979, ja ja) ook in Chiang Mai geweest. Door mijn kleurtje, waren ze wat vijandig gezind. Toch met een jeep de bergen in geglibberd en kwamen dus vast te zitten. Na een uur gered door een andere auto die ons vlot heeft getrokken. Ik begrijp dat het nu door veel toeristen is ontdekt. Ik blijf je volgen en lekker genieten op de volgende bestemming! Knuffels vanuit het regenachtige kikkerlandje

Sanne

Wat klinkt het gaaf allemaal! Maar ik moet zeggen dat ik het meest nieuwsgierig ben naar dat bijzondere, schone en mooie toilet! Ik denk dat ik toch een beetje getekend ben door Vietnam, hahaha.
Veel plezier op dat eiland! Voetjes in het zand, boekje voor je neus en een kokosnoot in je handen: dat komt vast goed.

Jan

De witte tempel in Chiang Rai is idd wat luguber, vond ik ook Kimmie. Wat leuk om je verhalen te lezen en zeker nu je gedeeltelijk mijn route door Thailand volgt, zie alles weer langskomen heerlijk !
Geniet maar lekker op je nieuwe eiland en dan op naar de Aussies :) XX

Joke

Hoi Kim,

Weer een mooi verhaal, veel,plezier op het eiland en geniet een beetje van je rust.
Groetjes

Malou

Kim wat heerlijk allemaal! Als ik je verhaal en foto's van Thailand zie dan voelt het net alsof ik ook weer in Thailand op reis ben! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!