kimdewereldrond.reismee.nl

Nieuwe avonturen!

Na een toch wat stormachtig overtochtje waren we dan op Koh Samui. Ik maakte mij toch een beetje zorgen na mijn vorige eilandervaring. Gelukkig geen herhaling van de vorige keer. Samui is ook wel een stukje groter, met een een vliegveld, een grote (en drukke) rondweg, opa en oma rots, watervallen, overal bereik en WiFi en gewoon de hele dag stroom is het eiland al wat verder verpest door toeristen. Gelukkig zijn er niet alleen hele moderne resorts maar ook veel schattige cabines met zee zicht. Even lekker bijkomen op het strand. Maar we miste toch een beetje eilandsfeer dus na twee nachtjes zaten we weer op een boot, deze keer met bestemming Koh Tao. Koh Tao was perfect. Ondanks of dankzij dat het misschien is overgenomen door backpackers. De sfeer is super relaxt er zijn leuke barretjes, hippe clubs voor de late uurtjes en prachtige stranden. We hadden een guesthouse met een jungle tuin wat nog extra bij droeg aan het gevoel van chillen op een tropisch eiland.

Veel mensen lopen op blote voeten en in elke winkel moeten je schoenen uit. De meeste eilandgasten doen er een duikcursus, ik heb die overgeslagen (goede reden om terug te gaan) maar in plaats daar van hebben wel mee gedaan aan dè pubcrawl van het eiland inclusief buckets, poolparty, ladyboyshow en 200 mensen in een zelfde soort shirt.

De volgende ochtend met Sophie en Wouter (en nog 3, met mensen volgepropte boten) snorkelen! Koraal, dood koraal, anemonen, Dori's, Nemo's, tonijnen(?) en nog heel veel andere vrolijk gekleurde visjes. Een rondje om het eiland en als afsluiting naar Koh Nang Yuan, super mooi. De tijd op Koh Tao ging vloog voorbij en voordat we het wisten zaten we alweer in Bangkok. We hadden inmiddels wel genoeg tempels gezien dus deze keer hebben we voornamelijk shoppingmalls , marktkraampjes en eettentjes gezien. De tas van Reina was op de terugweg wel een kilootje of wat zwaarder...

Mijn laatste dagje ZO Azië was ik weer eens alleen. Dan is het ineens erg stil. Over een uurtje vertrekt mijn vlucht naar Sydney waar ik dan eindelijk na al die jaren wensen, dromen en sparen naar toe ga! Ook daar begin ik een dagje alleen want pas aan het eind van de dag zet mijn volgende reismaatje Anoek voet op Australische bodem! Op naar een heel nieuw avontuur! Dag, tuktuk, Hello ladyyyyy, same same but different en die warme zon. Op naar het land van de echt grote afstanden en de koala's!

Reacties

Reacties

Anneke

Goede reis lieve Kim! Genoten van je avonturen in Azië en verheug me enorm op je verslagen over Down under!! Xxx

Joke

Goede vlucht naar Australië. Op naar een nieuwe wereld en avontuur. Ik hoop weer veel belevenissen van je te lezen. Veel plezier!

Sanne

Woehoe, op zoek naar een leuke Aussie die ervoor openstaat om te emigreren naar Nederland! :D

Hetty

Op naar het volgende continent!
Watch out Aussies, here comes Kim! Goede reis en verheug mij op het volgende reisverhaal! ??

Malou

Joehoe!! Daar ga je!! Heel veel plezier!!!

Annette

Heel veel plezier daar down under. Eindelijk!!! Ben benieuwd naar de nieuwe belevenissen.

Joke

Lieve Kim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag/avond

Yvonne

Lieve Kim, van harte gefeliciteerd met je 26ste verjaardag! Lekker dronken worden vanavond:) ?????????

Herman

Hey Kim, van harte met je verjaardag! Vast een mooi feestje op een nog mooiere plek, geniet ervan. ?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!