kimdewereldrond.reismee.nl

G'day ladies and gents!

Wat is het hier heerlijk! Waarom heb ik zo lang gewacht met hier naar toe gaan...

Nu een ruime week ik winters Australië en stiekem wil ik nooit meer weg.

De vlucht van Bangkok naar Sydney ging erg voorspoedig toen we eenmaal vlogen. Ik had eigenlijk net te weinig tijd om te slapen (ja dat blijkt dus te bestaan) en een beetje slaperig zette ik mijn eerste stappen op Australische grond. Langs de douane, zelfs daar zijn ze hier vriendelijk, tas ophalen en in de rij om langs de K9 te gaan. Helemaal niet erg want zo kon ik de opnames van border security Australia zien, op tv ziet het er toch heel anders uit maar zeker een goede manier om wakker te blijven. Om kwart over 9 in de ochtend stapte ik de trein uit in winters Sydney. Koud! Blijkbaar ben ik toch gewend geraakt aan de tropische temperaturen want de comfortabele 20 graden voelde als 5 graden boven nul, brrr. Nadat ik mijn backpack had achtergelaten in het hostel (en wat extra kleding lagen had aan gedaan) ging ik op ontdekking in Sydney. Wat een verademing na Bangkok! Niemand die je een tuktuk wil aansmeren, niet meer oversteken met gevaar voor eigen leven en vooral eindelijk weer eens opgaan in de massa. Genietend van het ongestoord rondslenteren kwam ik bij de haven en dus na al die jaren zag ik eindelijk het Sydney opera house en harbour bridge. Ik ben even rustig in het winterse zonnetje gaan zit om dit op mij in te laten werken, ik had het dan toch eindelijk gehaald! En ja ik heb verstopt achter mijn zonnebril misschien wel een traantje gelaten.

Na een heerlijk dagje alleen te hebben rond gelopen in het toch wel frisse Sydney ging ik 's avonds volledig ingepakt in al mijn truien en jassen een rare Hollandse in een hempje, van de trein halen. Het volgende bezoek was na een lange vlucht gearriveerd! Samen met Anoek ga ik in vier weken op avontuur langs de oostkust van Australië.

Na een nachtje verrassend goed slapen ging ik volgende ochtend weer richting opera house maar deze keer samen met Anoek. Beetje foto's maken en s middags mee met een gratis walking tour die uiteindelijk toch wat minder gratis was maar wel erg leuk en met super goede tips waar we dan ook gelijk de volgende dag gebruik van hebben gemaakt. Want 'Sunday, fun day'! Het maximale bedrag wat op de ov-kaart word afgeschreven is $2,60 ongeacht welk vervoersmiddel. Wat een geluk! We hebben daar dan ook gelijk goed gebruik van gemaakt! Met de trein naar de haven en dan met de boot naar cremorne point voor een mooi uitzicht op de haven, om vervolgens daar op de bus te stappen naar Manly cove en North Head voor een mooie wandeling en nòg mooier uitzicht. Na de wandeling zijn we weer op de Ferry naar Sydney cove gestapt en onderweg hadden we mooi uitzicht over alle havens met lichtjes. De wandeling beviel zo goed dat we de volgende dag de wandeling bij Bondi beach hebben gemaakt, eindelijk in het echt zien wat ik altijd op tv zag. Visje eten en naar de vismarkt waar ze zeemonsters verkopen en het was alweer tijd om op de bus naar Brisbane te stappen voor een heel nieuw avontuur, op stap met campervan. Onze spaceship heet officieel Big Bang maar wij hebben ons uit de kluiten gewassen koekblik al snel omgedoopt tot Bertha. Spaceship doet misschien zeeën van 'ruimte' vermoeden... helaas. Het is het best te omschrijven als erg knus.

Het was even wennen dat aan de verkeerde kant van de weg rijden in een automaat met het stuur aan de verkeerder kant van de auto want waar zit nou toch dat knipperlicht (ook aan de verkeerder kant dus) maar zonder brokken kwamen we aan op onze eerste camping. De zon gaat hier iets eerder onder wat resulteerde in vroeg eten (na een klein incidentje met een ontploffend gaspitje) en vroeg naar bed. En zo lagen wij onze eerste nacht al klappertandend (was een graad of 6) om 8 uur in bed, en wij maar denken dat het heus wel al een uur of tien zou zijn.... gelukkig werd het weer wat warmer toen de zon op kwam en konden we aan het verjaarddagsontbijt, doel van de dag; onderweg naar Noosa taart eten! De route was weer prachtig even lunchen op het strand en taart eten met uitzicht op zee en als diner heuse steak!

In Noosa zijn we opzoek gegaan naar koala's, helaas verstopte ze zich iets te goed maar om het goed te maken zagen we tijdens de prachtige wandeling wel walvissen en dolfijnen zwemmen en papegaai achtige vogels en heel veel roofvogels, het was prachtig!

Nog leuker was het wale watching bij Hervey Bay. Zo veel walvissen! En ze kwamen super dicht bij de boot, zo waanzinnig gaaf! De home made profiteroles en scones maakte het tot een van de hoogtepuntjes zo ver want na deze prachtige dag was het de volgende ochtend tijd om weer verder te gaande dag te zeggen tegen de geweldige mensen op de camping maar eerst gingen we nog even paardrijden (gaat best goed met dat wensen lijstje)! Dwars door de bush met Prospect het bushpaard. Af en toe wat moeite met de communicatie tussen Prospect en mij maar wat was het een geweldige ervaring!wat nou op de paden blijven, daar is toch niets aan! En om deze dag nog beter te maken sliepen we in de buurt van Agnes Water boven op een berg tussen de kangoeroes en met prachtig uitzicht op de oceaan, het leven van een backpacker is zwaar....


Reacties

Reacties

Anna

Dat wordt een warmere slaapzak regelen;) ooohhh wat heerlijk en ik kan me zo voorstellen dat het een verademing is na al het tuktuk-geweld:) veel plezier!

Anna

Yes! Na een maandelange worsteling met reismee mag ik eindelijk weer een berichte plaatsen van de website;) toedels!

Clasien

Ik kan niks anders zeggen dan "Wouwwouw wat een fantastische reis en ervaring"

Sanne

Wauw, wat klinkt het gaaf! Ik ben een beetje (heel erg!) jaloers! Spreek je snel, Kimmie. Xxx

Diana

Wat een geweldig verhaal weer!! Je moet maar doorgaan met verhalen schrijven als je weer thuis bent want anders ga ik het echt missen hoor. Zo te zien is Down Under echt jouw ding. Heel veel plezier en dikke knuffels. XXX Aad en Diana.

Joke

Lieve Kim, weer zo,n mooi verhaal. Lijkt me nu al gaaf dat Australië en je hebt nog even daar. Geniet en laat ons door je verhalen meegenieten.

Annette

Zo te lezen heb jij je plek gevonden. Geniet ervan en laat ons meegenieten XX

Elsbeth

Wat is dit bijzonder meissie!!! Wauw!!! Je bent er gewoon. Had ter plekke kippevel door je woorden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!