kimdewereldrond.reismee.nl

Kia Ora!

Ik zie en doe zoveel dat ik al in diepe slaap ben voordat mijn hoofd mijn kussen raakt, het reistempo zit er weer lekker in zullen we maar zeggen....! Inmiddels al weer twee weken in Nieuw-Zeeland en onderweg met de bus! Wat is het hier prachtig!

Na een prima vlucht van 3 uur stond ik in Nieuw-Zeeland. Wat is het hier weer anders dan Australië! De mensen praten ook net weer anders en het is hier zoveel groener! Mijn eerste paar dagen mocht ik bij Marlies logeren waar ik fijn kon wennen aan het nieuwe land en ze liet mij de beste plekjes van Auckland zien waar je normaal als toerist niet zo makkelijk komt. Onder andere wandelen bij Mission bay, Mangere mountain, One tree Hill, een snelcursus maori, vogels kijken, heerlijk eten, en heerlijk slapen in gewoon bed! Het was heel erg fijn!

Op maandag ging mijn wekker vroeg want om half 8 vertrok de bus en starte mijn volgende avontuur in Nieuw-Zeeland! Op naar het meest noordelijke punt, cape Reinga. Onderweg stopte we bij verschillende bezienswaardigheden zoals twee oude kauri bomen. Overnachten in Pahia en met de Ferry naar Russel voor een 360 uitzicht vanaf Flagstaff Hill. De volgende ochtend het laatste stuk naar de cape. Super mooi om de Twee oceanen te zien botsen. Wat is het daar mooi! De volgende dag weer terug naar Auckland waar het nog even spannend was toen 's nachts het brandalarm afging en iedereen dus in pyjama buiten stond. Gelukkig konden we na een halfuurtje weer naar binnen en slapen. De dag begon alweer vroeg, nieuwe bus, nieuwe chauffeur en een hoop nieuwe gezichten of zoals ze het hier noemen, nieuwe familie. De bestemming was Hahei. Hahei ligt in de Coromandel. En op een uur wandelen is Cathedral Cove te vinden waar opnamen voor de Narnia films zijn gemaakt. Het hostel lag ongeveer op het strand met uitzichtpunten aan beide kanten en veel wandel mogelijkheden. Verder was er niet zo heel veel dus het sterrenkijken was geweldig!

Van Hahei via wat andere kleine dorpen terug naar de westkust naar Raglan, de surf hoofdstad van Nieuw-Zeeland met de langste naar links brekende golf van de wereld. De ideale plek om een poging tot surfen te doen dus! Helaas geen nieuw ontdekt talent maar leuk was het wel! In Raglan hadden we mazzel want we zaten niet in het gewone hostel maar in de logde met jacuzzi en uitzicht op zee, ja het leven van een backpacker is zwaar... In Raglan was het helaas ook tijd om dag te zeggen tegen een aantal. Dat blijft toch mijn minst favoriete onderdeel van het reizen.

Met een uurtje minder slaap (de klok is hier al een uur vooruit) heel vroeg weer onderweg naar Rotorua maar niet een een keer door! Ik ging voor een adrenaline rush, ik ging wet caving doen! Of te wel in een wetsuit door een grot kruipen, abseilend door watervallen en watertrappelen tot er weer bodem is. Het was heel gaaf! En super mooi om de glow worms te zien. Na dit adrenaline avontuur voelde ik mijn arme spiertjes wel een beetje. Misschien was en surfen en caving wat veel van het goede... Een beetje moe op naar het volgende avontuur! Wat kan alleen maar in Nieuw-Zeeland? Precies! Op naar middle earth! Op bezoek in de Shire (LoTR is hier opgenomen en The Hobbit). Wat is dat mooi gedaan! Het is dat de huisjes wat klein zijn maar ik zou er anders zo willen wonen. Nooit verwacht dat ik zo gelukkig kon worden van wandelen door de Shire, dit is nu al een van de hoogte puntjes!

In Rotorua moest ik helaas weer dag zeggen tegen wat busfamilie maar wel weer vakantieadresjes rijker, ik ga in razend tempo door het noorder eiland. Nachtje slapen bij een Mauri familie en een echte Hangi eten, de Haka leren, zwemmen in een natuurlijke warmwater rivier, modderbaden en even ontstressen in Whakahoro bij blue duck station. Whakahoro heeft een inwonersaantal van 8.. 1,5 uur rijden naar het volgende dorp, geen telefoonnetwerk of WiFi maar wel wonderschone natuur en paarden! Een van de mooiste ritten van mijn leven. Samen met Boomer de omgeving verkennen en over plassen springen. Ja ik had een geweldige dag! Aan het eind van de dag nog een lesje anatomie met een vers geschoten geit (die zijn hier een grote plaag) en het was alweer tijd voor de zonsondergang, broodjes smeren en tas inpakken en naar bed want de wekker stond ingesteld op 5.15 uur. De Tongariro crossen moest worden gewandeld! Hoe vaak die wekker inmiddels al voor 6 uur is gegaan weet ik niet maar ik ben er nog steeds niet aan gewend en hoe leuk de reden voor het vroege opstaan ook is, die wekker blijft verschrikkelijk... maar om 5.50 uur zat ik braaf in de bus onderweg naar National Park. Dit is een klein dorp bij het Tongariro National park vanuit dit dorp vertrokken we na een materiaal controle (niemand op gympen, slippers, in spijkerbroek, genoeg kleding lagen) naar het start punt van de wandeling. Vanaf dit startpunt 21,8 km over de pas, Mount Doom, door sneeuw, ijs, mist en wind trotseren. De emerald lakes (zie Google) waren voor het grootste gedeelte nog bevroren en the blue lake was nog helemaal dicht. Het was zwaar en koud maar zo ontzettend mooi! Het was het afzien en de spierpijn meer dan waard. Zeker een van de mooiste wandelingen die ik heb gedaan. Lord of the Rings kijken zal nooit meer het zelfde zijn!

De vulkanen kunnen ook weer afgevinkt worden en de laatste bestemming op het Noorder eiland voor nu is Wellington. 30 september stap ik op de ferry maar het Zuidereiland voor nog meer moois!





Reacties

Reacties

Malou

Wauw alle indrukken spatten van je verhaal af!!! :D :D Wat klinkt het weer fantastisch...!!

Niki

Fijn dat je het zo naar je zin hebt kim! Veel succes en plezier met de rest:)

Yvonne

Ohhh Kim toch, ik zie het voor me; abseilen, sterrenhemel, jacuzzi . Ik heb met je te doen.
T valt niet mee voor je! Sterkte dan maar. Xxxx

Annette

Hoi Kim, zo te horen is het erg mooi maar wel hard werken. Wat zie jij veel zeg. En weer mooi geschreve

Hoi Kim, zo te horen is het erg mooi daar maar ook hard werken. Gelukkig af en toe ok wat luxe. Het is weer mooi beschreven. Tja die wekker........... je ontkomt er gewoon niet aan

Anna

Wow! En: pffffff wat een moordend tempo. Geen wonder dat je geen tijd had om ook nog een fotootje van Boomer erbij te plaatsen;) en wat is het verhaal achter de versgeschoten geit? Ik dacht dat jij al alles van dierlijke anatomie afwist?:) (dit klinkt heel dubbelzinnig, maar ik bedoel er niks mee). Geniet er van, meid!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!