kimdewereldrond.reismee.nl

Patagonië!

Twee uur vliegen en een nieuw stempeltje in mijn paspoort. Ik ben in Argentinië! Deze keer geen gedoe met bussen, treinen of metro's maar er stond een mannetje op mij te wachten met mijn naam op een bordje. Ja ja zo af en toe reis ik in style! Na een klein uurtje in de auto met chauffeur met een rij style die mij aan India deed terug denken werd ik voor een heus hotel afgezet. Op zoek naar papa! Heerlijk om papa weer te zien na zo'n lange tijd! De eerste paar dagen hebben we heerlijk rond gesjouwd door Buenos Aires. Brede hoofdwegen, smalle steegjes en sfeervolle pleinen, dit is weer een heel ander Zuid-Amerika dan dat van mijn eerste week. Het deed mij erg denken aan Barcelona maar dan groter en zonder tapas.

Na drie dagen genieten van het zonnetje en de aangename temperatuur was het tijd om op het volgende vliegtuig te stappen. Op naar Patagonië en de kou! Een half uurtje voor de wekker kwam mijn maag in opstand en gooide zich leeg, prima timing zo voor een 4 uur lange vlucht....gelukkig mocht ik gewoon mee met het vliegtuig en kreeg ik het voor elkaar om wel even naar buiten te kijken tijdens het stijgen en het landen, zo mooi!

Ushuaia had een van zijn 3 zomerse dagen de dag van aankomst, helaas lag ik in mijn bed (soms is reizen niet zo leuk). Gelukkig was het weer de volgende dag ook nog goed want we gingen naar Tierra del Fuego NP daar waar de Pan-American highway start/stopt. Uiteraard stond er ook een boottochtje over het Beaglekanaal op de agenda, opzoek naar die Pinguïns! En ik heb ze dan toch eindelijk gezien! En zeeleeuwen, steamerducks, dolfijnen en nog wat andere vogels.

De zondag zaten we gezellig in de bus. Van Ushuaia helemaal naar Punta Arenas in Chile. Het was een lange tocht met bus en boot en weer wat stempeltjes in het paspoort. Het was ook een mooie weg en zeker de laatste uren kreeg ik een goed beeld van de enorme uitgestrekte leegte, een en al uitgestrekte vlakten met af en toe een schaap of lama. Punta Arenas is een knus stadje, je kan eindeloos wandelen langs het strand. Er zijn lieve pleintjes waar mensen gezellig zitten bij te praten en vanaf een van de Cerro's heb je een mooi uitzicht over de stad. En met het verkennen van Punta Arenas zat de eerste week samen met papa er al weer op, de tijd gaat snel! De volgende bestemming is Puerto Natalis en Torres del Paine, ik kijk er naar uit! Hopelijk houd het weer zich een beetje goed!

Reacties

Reacties

Sanne

Wauw, wat klinkt het goed en mooi en fijn!

Yvonne

Van warmte naar de kou. DE avonturen zijn nog lang niet klaar. Wat maak je toch een super reis.
Herinneringen for EVER!
xxxx

Anna

Tof tof tof tof! Nu nog even de Fitz Roy beklimmen;)

Joke

Wat maak je toch een mooie reis, dat is echt genieten.

Malou

Zo, ik ben weer helemaal bij met al je verhalen! Ik krijg er gelijk zelf reiskriebels van! Benieuwd naar je volgende verhaal vol avonturen. :)

Clasien

lieve Kim, ik geniet elke keer van je verhalen wat een fantastische ervaring die je verder je hele leven mee neemt. Fijn dat je vader er is en ook van al prachtige natuur kan genieten. Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!