kimdewereldrond.reismee.nl

Vakantie?

Het is nog maar twee nachtjes geleden dat we heerlijk op het strand van Mirissa lagen. Mirissa was heerlijk en de reis er heen was prachtig, we konden zowaar zitten in de trein. Het was fijn om even een duik in de oceaan te kunnen nemen! En gewoon even te zijn (ze doen in dit dorp erg veel aan yoga). Helaas was dit geluk maar van korte duur, er moet gereisd worden! De volgende ochtend om 9 uur werden we opgehaald door onze chauffeur voor de komende dagen, Fanta.

Fanta weet erg veel van de natuur, vogeltjes, bomen, Kameleons voor alles staat hij boven op zijn rem om het aan te wijzen. Erg leuk maar na de tiende pauw/pelikaan/duif/ibis/banaan/mango/palmboom was ik er stiekem wel klaar mee (yes Beautiful, Yes I'll make a picture) Laten we zeggen dat ik even moet wennen.

Gelukkig hebben we hierdoor al wel heel veel meer van het land kunnen zien. We zijn naar een thee plantage geweest voor witte thee, we hebben verschillende tempels en in rots uitgehouwen Budda's gezien en een prachtig strand waar we anders toch een stuk lastiger of niet gekomen waren.

Gisteren zijn we 's nachts (5:00am) met een jeep op safari geweest in het Yala NP. Heel gaaf! We hebben zelfs een van de 7 beren gezien die zich in het park verstoppen. Na de safari zijn we weer in de auto gestapt onderweg naar Ella (vogel, vogel, thee, thee, pauw, pauw). Ella ligt in de bergen waardoor het hier net wat koeler is, stiekem wel een fijne afwisseling. Het is hier werkelijk prachtig!

Vanochtend ging de wekker weer vroeg want er stond een wandeling op het programma, naar Little Adam's Peak. De laatste 20 minuten ongeveer recht tegen de berg oplopen maar het was het waard! Nu lekker op een terrasje nagenieten en vanmiddag naar een ander uitzichtpunt. En dan morgen met de trein een van de mooiste routes, van Ella naar Nuwara Elija. Ik kijk er naar uit!

Sanne

Volgens mij hebben jullie het super naar jullie zin! Geniet ervan! Xxx

Joke

Wat fijn om jullie belevenissen zo mee te kunnen maken. Geniet nog fijn van dit mooie land.

Annette

Geweldig dames, heerlijk het afzien en genieten. Is het eten lekker?
Ach het is duidelijk, Fanta is trots op zijn land en wil dat jullie niets missen:)