kimdewereldrond.reismee.nl

End of an era....

Welkom in de hoofdstad! Voor mij was Canberra de meest sfeerloze stad die ik heb gezien in Australië (al ligt het in een prachtige omgeving). Wat dat betreft ook wel weer een ervaring. Maar na Melbourne was het wel een grote overgang. Geen gezellige koffiezaakjes, hippe cafés of fijne bakkertjes. Zelfs het hostel was sfeerloos. Het had iets weg van een spookstad, zo stil was het er. En ik was er nog wel op een zaterdag. Maar ik had erg mazzel want een van de weinige andere gasten was een chef die zomaar een bord met heerlijke curry voor mijn neus zette. Hij was het denk ik niet eens met mijn soepje als maaltijd. Dat hostelleven is lang niet slecht.

Na een ochtend en middag een beetje ronddwalen, Capital Hill, old parliament, wandelen langs het meer en wat musea bekijken mocht ik alweer richting het station voor mijn laatste tochtje in de Australische greyhound. Op naar Sydney! Ik was erg benieuwd wat ik van Sydney zou vinden na 5 weken van zeer afwisselende landschappen, dorpen en steden. Het zal geen verassing zijn, ik vond het nog steeds geweldig! Sydney zit in mijn hart. Waarschijnlijk hielp het prachtige weer ook mee. Na een week kou, wind en regen was het heerlijk om weer zon en strak blauwe lucht te zien en niet al mijn truien aan te moeten doen om het niet koud te hebben. Anoek heeft mij vier weken lang horen mopperen dat het koud of niet echt warm was maar vergeleken met Adelaide en Melbourne was de oostkust heerlijk warm. Gelukkig is in Sydney de lente echt begonnen! En was er zelfs een hittegolf met temperaturen boven de 30 graden, erg fijn om even te ontdooien maar ik ben wel benieuwd hoe warm de zomer gaat zijn als het zo vroeg in de lente al zo warm is.

En omdat je soms toch aan je budget moet denken is zondag in Sydney het perfecte moment om op stap te gaan. Samen met Anoek was ik al naar North Head geweest. Deze keer ging ik naar South Head en Watsons bay. Fijn slenteren langs de verschillende strandjes en genieten van de prachtige uitzichten en het heerlijke zonnetje. Ik had allemaal plannen om zo goed mogelijk gebruik te maken van de zondag maar soms is het beste plan, geen plan hebben... uiteindelijk bleef het dus bij heerlijk rondslenteren bij South Head en watsons bay. En daarna nog een boottochtje met de ferry, gewoon omdat het kan. Het was een heerlijke dag!

Het weer was goed dus er stond een tochtje naar de blue mountains op het programma. Twee uur in de trein zitten en je bent in een compleet andere wereld. Maar ook weer zo ontzettend mooi! Prachtig wandelen. En de bergen hebben inderdaad een blauwe gloed. Helaas was dit ook het punt van mijn reis om afscheid te nemen van mijn lieve blauwe rugzakje, na bijna tien jaar en vele reisavonturen was hij echt op.

En zo kwam er een einde aan mijn Australië avontuur. Ik vond het geweldig! Het was nog mooier dan ik had gehoopt en ik wil zeker de westkust verkennen!

Dus met een beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van Australië en mijn blauwe rugzak. Op naar de volgende avonturen in Nieuw-Zeeland. Nu met een mooie paarse rugzak, niemand die mij over het hoofd kan zien!


Reacties

Reacties

Yvonne

Mooi paars is niet lelijk Kim?
Goede reis naar je volgende avontuur! Xxx

Joke

Veel plezier in Nieuw Zeeland en laat ons weer mee genieten van je avonturen.

Sanne

Daahaag, gezellig blauw rugzakje! Gelukkig laat je 'm achter op een fijne plek. :)

Anna

Mooi paars is niet lelijk;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!